Oglaševanje

Ali so celoletne pnevmatike dovolj dobre, da bi zamenjale zimske?

author
K. Ka.
26. okt 2025. 05:27
Ženska vozi avtomobil
Foto: PROFIMEDIA

Podatki AMZS kažejo, da so celoletne pnevmatike iz leta v leto tudi pri nas vse bolj priljubljene. A čeprav tudi testi kažejo, da so vsako leto boljše in bolj kakovostne, še vseeno niso primerne za vse voznike.

Oglaševanje

V zadnjih letih so zime vse manj "bele", ker je na cestah manj snega, pa so tudi celoletne pnevmatike vse bolj priljubljene, pravi Blaž Poženel, odgovorni urednik AMZS Motorevije.

Kot je znano, je pnevmatike priporočljivo menjati predvsem zaradi temperaturne razlike med zimskim in letnim časom, a vendar za nekatere voznike lahko v poštev pridejo tudi celoletne pnevmatike.

Oglaševanje

"Vedeti moramo, kje bomo vozili"

"Vedeti moramo, kje bomo pozimi vozili," pravi Poženel. Če bomo pozimi obiskovali smučišča in gore, če se na sploh pogosto vozimo po avtocesti ali pa če poleti vozimo pri visokih temperaturah in z veliko obremenitvijo (na primer z obteženim avtom med poletnimi počitnicami), je po mnenju AMZS izbira specializiranih letnih pnevmatik "vsekakor boljša možnost".

"Če mora voznik skorajda vsakodnevno na pot s svojim vozilom, priporočamo uporabo zimskih pnevmatik pozimi in letnih poleti," pravi Poženel.

Sneg na cesti
FOTO: PROFIMEDIA

Celoletne pnevmatike sicer so iz leta v leto boljše in kakovostnejše, kar je pokazal tudi letošnji AMZS test celoletnih pnevmatik, a kot opozarja Poženel, se morajo vozniki, ki se odločijo za uporabo teh pnevmatik, zavedati, da se z njimi ni varno odpraviti na zasneženo in poledenelo cesto.

Oglaševanje

Po drugi strani pa, če ne prevozite veliko kilometrov in vam ni treba vsak dan na cesto, če vozite predvsem po podeželskih cestah in le občasno po avtocesti ter vam natančnost in odzivnost vodenja ne pomenita veliko, utegnejo biti najboljša izbira celoletne pnevmatike, pojasnjujejo na AMZS.

Niso vse celoletne pnevmatike enako dobre

Zasnova kakovostnih celoletnih pnevmatik je za inženirje velik izziv, saj se morajo hkrati meriti z letnimi pnevmatikami poleti in z zimskimi pozimi. Za varno vožnjo se morajo v mokrih voznih razmerah izkazati skozi celo leto, poleg tega pa bi morale uporabnikom nuditi čim daljšo dobo trajanja, piše AMZS Motorevija.

AMZS vsako leto izvaja teste pnevmatik, letos je pod drobnogled vzel 16 celoletnih pnevmatik in štiri označil za zelo priporočljive, štiri pa bi odsvetoval. Še štiri pnevmatike so dobile oceno priporočljivo, štiri pa priporočljivo z omejitvami.

Oglaševanje

AMZS test celoletnih pnevmatik
FOTO: AMZS Motorevija

Šlo je za test celoletnih pnevmatik dimenzije 225/45 R 17, ki so sicer namenjene avtomobilom nižjega srednjega razreda in kompaktnim ter srednjevelikim cestnim terencem in križancem, ki imajo prav zato zato velik tržni delež, je pojasnil Poženel.

Najbolj očitne razlike so pri zaviranju

Kot je pokazal test, so razlike pri kakovosti pnevmatik najbolj očitne pri zaviranju - tako na suhi kot na mokri cesti in na snegu. "Prav zaviranje namreč pokaže, kako težko je zasnovati pnevmatiko, ki bi se dobro obnesla tako na vročem asfaltu, ki ima temperaturo 50 stopinj Celzija, kot na zasneženi in zaledeneli cesti pri -15 stopinjah Celzija ter na jesenski mokri cesti z veliko količino vode," pojasnjuje Poženel.

Oglaševanje

Nekaj pnevmatik sicer je dovolj uravnoteženih, da se dobro obnesejo na vseh površinah in pri vseh temperaturah, a ne vse, kažejo rezultati testa.

Zavorna pot
FOTO: AMZS

Na suhi cesti so razlike med pnevmatikami na prvi pogled majhne – najslabše imajo zavorno pot le 7,5 metra daljšo od najboljših. A v praksi to pomeni, da avto z boljšimi pnevmatikami že stoji, medtem ko se tisti z najslabšimi še vedno premika s 40 km/h. Na mokrem asfaltu so razlike še izrazitejše – pri hitrosti 80 km/h je razlika v zavorni poti 11,5 metra. To pomeni, da se avto z Arivovimi pnevmatikami še vedno premika z 41 km/h, ko je avto s Continentalovimi pnevmatikami že zaustavljen. Morebitna škoda, ki lahko nastane ob trku z 41 km/h, je lahko zelo velika, pojasnjujejo na AMZS.

Na snegu pa se pnevmatike večinoma obnesejo podobno, razen najslabših. Pirellijeve se ustavijo le meter za najboljšimi, medtem ko imajo Petlasove 3,5 metra daljšo zavorno pot in se ustavijo precej kasneje – ko se avto z najboljšimi pnevmatikami že popolnoma zaustavi, se tisti s Petlasovimi še vedno giblje skoraj s polovično hitrostjo.

Oglaševanje

Vse ostale podrobnosti testa celoletnih pnevmatik lahko preverite v AMZS Motoreviji.

Kako pogosto je treba kupovati nove pnevmatike?

Ne glede na to, ali imamo specializirane ali celoletne pnevmatike, pa moramo poskrbeti, da so te v dobrem stanju. "Bolj kot starost pnevmatik morajo vozniki spremljati obrabljenost pnevmatik," je poudaril Poženel.

"Če je profil ustrezen in pnevmatike nimajo poškodb, v AMZS svetujemo, da jih lahko vozniki uporabljamo od šest do osem let. Vsekakor pa odsvetujemo uporabo pnevmatik, starejših od 10 let, saj kemične spremembe zaradi staranja vplivajo na gumeno zmes, ki izgubi prožnost, s tem pa oprijem," je še dodal.

AMZS priporočila uporabnikom

- Pred nakupom celoletnih pnevmatik razmislite o svojih vozniških navadah oziroma slogu, 
- vedno uporabljajte štiri pnevmatike istega modela in tipa,
- pri večji obteženosti avta povečajte tlak v pnevmatikah v skladu z navodili izdelovalca avtomobila, ki so zapisana v navodilih za uporabo,
- pri različni globini profila namestite boljše pnevmatike na zadnjo os, saj je ta najpomembnejša pri zagotavljanju stabilnosti v ovinkih, 
- na podlagi naših raziskav priporočamo, da celoletne in zimske pnevmatike z globino profila manj kot 4 mm zamenjajte z novimi, da boste imeli varnostno rezervo za preprečitev splavanja (akvaplaninga), 
- če je mogoče, kupujte nove modele pnevmatik, saj s tem izkoristite tehnične izboljšave in napredek pri razvoju, 
- pri nakupu se ne zanašajte na EU oznake oziroma nalepke na pnevmatikah – testi kažejo, da te oznake ne odražajo vseh lastnosti in zmogljivosti na mokri podlagi,
- pri nakupu pnevmatik pazite, da imajo vse štiri pnevmatike po možnosti enak datum izdelave in s tem tudi enak tehnični standard, 
- ne kupujte novih pnevmatik, ki so starejše od treh let. Informacije o datumu izdelave pnevmatik najdete v oznaki DOT,
- redno preverjajte tlak v pnevmatikah.

N1 PODKAST S SUZANO LOVEC: Ozadje odkritij slavne slovenske znanstvenice

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih